Structureel extra aanvragen voor De Keukenspuiters

Keukenspuiters & leadbot
leadbot-lammert
Lammert Heek
3 min read 7 sept 2023 Leadgeneratie

De Keukenspuiters richt zich op het volledig renoveren van bestaande keukens. De professionele spuiters voorzien bestaande keukens van een compleet nieuw uiterlijk, door deze opnieuw te spuiten of te wrappen. Binnen de website van De Keukenspuiters staat het doen van een offerte aanvraag centraal. Daarnaast kunnen bezoekers via een contactformulier vragen stellen of telefonisch contact opnemen middels een klikbaar telefoonnummer. Uit de data bleek echter dat het traditionele contactformulier niet of nauwelijks gebruikt werd , net als het klikbare telefoonnummer. Tijd voor verandering!

Waarom LeadBot?

Uit de data bleek dus dat het traditionele contactformulier niet of nauwelijks werd gebruikt, wat best vreemd was aangezien bezoekers vaak nog specifieke vragen hebben voor zij een offerte aanvraag doen. De Keukenspuiters was dus opzoek naar een tool die enerzijds kan faciliteren in het wegnemen van bepaalde vragen en anderzijds de mogelijkheid aan bezoekers biedt om op een laagdrempelige manier contact op te nemen.


De inzet van LeadBot voor De Keukenspuiters

De Keukenspuiters maakt gebruik van 3 LeadBot varianten. Elke variant wordt weer op een andere pagina URL getoond. Op deze manier sluit de inhoud van elke LeadBot variant goed aan op de content van de betreffende pagina.

  • Homepage: het begroeten van de bezoeker en het verwijzen naar de meest belangrijke pagina's. Hierbij is de knop 'offerte aanvragen' groen gemarkeerd omdat dit de belangrijkste conversie is.
  • Werkwijze pagina: het tonen van de meest gestelde vragen omtrent de werkwijze en het proces van De Keukenspuiters en tegelijkertijd sturen op het doen van een offerte aanvraag.
  • Offerte pagina: de mogelijkheid om nog een vraag te stellen of offerte aan te vragen.

LeadBot op de homepage van De Keukenspuiters

LeadBot op de werkwijze pagina: na klik op veelgestelde vragen

LeadBot op de offerte pagina

Met de inzet van LeadBot zorgt De Keukenspuiters ervoor dat binnen elke pagina de hoofdconversie 'offerte aanvraag' altijd getoond wordt. Daarnaast is LeadBot zo ingericht dat de belangrijkste vragen en dus een stukje onzekerheid weggenomen worden bij de bezoeker. Indien bezoekers specifieke vragen hebben, dan kunnen deze eenvoudig gesteld worden via WhatsApp of E-mail. Vanuit het WhatsApp of E-mail contact wordt er uiteindelijk gestuurd op het doen van een offerte aanvraag.

Resultaat

Met de inzet van LeadBot is het aantal contactmomenten fors gestegen. Waar bezoekers voor de implementatie van LeadBot enkel via een traditioneel contactformulier en klikbaar telefoonnummer contact op konden nemen, biedt De Keukenspuiters deze bezoekers nu laagdrempelige contactopties. Door het tonen van WhatsApp en E-mail binnen LeadBot is het aantal contactmomenten met maar liefst 48% gestegen. Deze stijging van gemiddeld 48% zorgt voor zo'n 20 - 25 extra contactmomenten per maand.

Voor De Keukenspuiters is LeadBot volledig meetbaar gemaakt binnen Google Analytics 4. Hierdoor heeft De Keukenspuiters inzicht in onder andere:

  • Het aantal klikken op buttons binnen LeadBot
  • Het aantal verstuurde e-mails via LeadBot
  • Het aantal verstuurde WhatsApp berichten via LeadBot
  • Vanuit welk kanaal, campagne en zelfs vanuit welk zoekwoord er een LeadBot conversie plaats heeft gevonden

De bovenstaande data is ook gekoppeld aan een Looker Studio dashboard. Wanneer de LeadBot statistieken meetbaar zijn binnen Google Analytics 4, kun je deze namelijk eenvoudig koppelen aan Looker Studio. Hoe je LeadBot meetbaar maakt binnen Google Analytics 4 lees je in onze handleiding GTM & GA4 integratie.

leadbot-lammert
Lammert Heek Co-Founder LeadBot